tag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.comments2024-03-10T00:43:26.652-08:00Pedagogická komora, z.s. - testJanek Wagnerhttp://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comBlogger325125tag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-25151012332200274592020-07-01T10:57:35.065-07:002020-07-01T10:57:35.065-07:00Plně souhlasím s názory kolegů. A kromě spousty ne...Plně souhlasím s názory kolegů. A kromě spousty nesmyslných<br>formulářů a dotazníků,které pak ve finále stejně nikdo nečte,<br>vymýšlení dostatku akcí,abyste zviditelnili školu a byli vůbec ohodnoceni odměnou a ne za kvalitně odvedenou práci.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/12763589448981902267noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-1241396042100124302020-06-24T09:46:30.470-07:002020-06-24T09:46:30.470-07:00Jak to vypadá s novelou NV 75/2005Sb. ?Jak to vypadá s novelou NV 75/2005Sb. ?Knedlahttps://www.blogger.com/profile/12945554332686782382noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-40245787276305127532020-06-19T00:37:39.196-07:002020-06-19T00:37:39.196-07:00Proč v čestném prohlášení k nepovinné docházce do ...Proč v čestném prohlášení k nepovinné docházce do školy chybí:<br><br>- věta o právních následcích, které na sebe osoba podepisující prohlášení přebírá<br><br>je to tedy stejné, jako když si jde rodič skočit bungee jumping a vzdává se například celoživotně placené pojistky?LadyEvilhttps://www.blogger.com/profile/01591577606295567019noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-44046656422839663602020-05-23T23:21:40.513-07:002020-05-23T23:21:40.513-07:00Myslím si, že odpovědnost je na těch, kteří zavíra...Myslím si, že odpovědnost je na těch, kteří zavírají a otvírají školy - zřizovatelích ve spolupráci s řediteli. Takhle hezky se té odpovědnosti MŠMT zbavilo. Ale zároveň MŠMT vydalo metodické pokyny a školy (ředitelé) se je bojí nenaplnit. Někteří zřizovatelé se snaží školám organizačně i materiálně pomáhat a školy zásobit ochrannými pomůckami, i když to není povinné. Inspekce zatím vypracovává pouze statistiky a už se chystá na to, jak bude kontrolovat dodržování pokynů ministerstva. Psychologové (PPP) převážně mlčí, i když bych od nich čekal vyjádření k "polovojenskému režimu" ve školách. A učitelé to všechno táhnou dál, učí na dálku, budou učit přímo, opravují, konzultují, vysvětlují nevysvětlitelné, pracují na svých vlastních počítačích z domu, snaží se hodnotit slovně, což je neskutečně mravenčí práce ..... A z diskuzí na internetu se dozví, že si doma válí šunkyarrrahttps://www.blogger.com/profile/11082087519415135886noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-45683232488347246302020-05-22T00:12:45.459-07:002020-05-22T00:12:45.459-07:00Vzhledem k tomu, že jde o oficiální e-mail, nemuse...Vzhledem k tomu, že jde o oficiální e-mail, nemusely by v něm být překlepy.......Deziluzehttps://www.blogger.com/profile/15007248880180526070noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-72639392559442033932020-05-19T13:14:48.241-07:002020-05-19T13:14:48.241-07:00Anketu Pedagogické komory lze shrnout tak, že učit...Anketu Pedagogické komory lze shrnout tak, že učitelé chtějí buď pokračovat ve výuce na dálku, nebo chtějí, aby se školy otevřely. Rozhodně nechtějí kočkopsa, kterého plánuje Robert Plaga...Pedagogická komorahttps://www.blogger.com/profile/13511460627340675893noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-11160609187456518742020-05-13T03:22:59.194-07:002020-05-13T03:22:59.194-07:00Čestné prohlášení o bezinfekčnosti, jak jej známe ...Čestné prohlášení o bezinfekčnosti, jak jej známe dosud a používáme pro výjezdní akce školy, zní asi takto:<br><br>Prohlašuji ve smyslu § 9 odst. 1, zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví v platném znění, že ošetřující lékař nenařídil výše jmenovanému dítěti změnu režimu, dítě nejeví známky akutního onemocnění (průjem, teplota apod.), nemá vši a okresní hygienik ani ošetřující lékař mu nenařídili karanténní opatření. Není mi též známo, že v posledních dvou týdnech přišlo dítě do styku s osobami nemocnými infekčním onemocněním nebo podezřelými z nákazy infekční chorobou. Jsem si vědom(a) právních následků, které by mne postihly, kdyby toto mé prohlášení bylo nepravdivé.<br><br>Proč v čestném prohlášení k nepovinné docházce do školy chybí:<br>- odkaz na právní předpis, podle kterého se prohlášení vydává<br>- věta o právních následcích, které na sebe osoba podepisující prohlášení přebírá<br><br>Ze vzoru čestného prohlášení, který byl přílohou manuálu pro školy k návratu dětí do škol, tak není úplně patrné, k jakému titulu právního aktu se vztahuje a podle čeho bude škola postupovat při posuzování pravdivosti údajů v tomto prohlášení.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/11262331084151308358noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-53107551752904077332020-05-12T00:43:37.137-07:002020-05-12T00:43:37.137-07:00Dobrý den,nemohu bohužel souhlasit. Jsem ředitelem...Dobrý den,<br>nemohu bohužel souhlasit. Jsem ředitelem od roku 2010. Doba určitě není jednoduchá pro nikoho z nás. Ale jako placený manažer nevidím žádný problém s naplňováním podmínek otevření školy. je to moje práce. A pokud někdo potřebuje vodit za ručičku a nechce přijmout vlastní odpovědnost, nemá v této funkci co dělat. Nejsem nekritickým příznivcem nového pana ministra, mám mnoho výhrad. Ale tady ho musím pochválit.<br>Unknownhttps://www.blogger.com/profile/17693047501328477056noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-56013008659037718232020-05-11T08:47:59.617-07:002020-05-11T08:47:59.617-07:00Podle mne to vymáhat nelze a odpovědnost nenese ni...Podle mne to vymáhat nelze a odpovědnost nenese nikdo. Jak by se k tomu postavil soud, nikdo nevi. Unknownhttps://www.blogger.com/profile/08697137473251048365noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-30406736961513208882020-05-11T08:38:51.302-07:002020-05-11T08:38:51.302-07:00ID 11/5 2020 17:28Prosím o vítězství selského rozu...ID 11/5 2020 17:28<br>Prosím o vítězství selského rozumu. Nechejme 25. 5. nastoupit všechny žáky i děti v normálním režimu, stejně jsou navržená doporučení v praxi nereálná. Cvičme, choďme ven a normálně se učme. Děti nechejme konečně žít s vrstevníky. Každý rozumný a poctivě pracující učitel to zvládne. Nepotřebujeme žádná doporučení od úředníků.IDhttps://www.blogger.com/profile/16546585721327025808noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-65072088041532949582020-05-11T06:38:15.918-07:002020-05-11T06:38:15.918-07:00manuály ZŠ: Lze prosím s MŠMT domluvit zrušení (na...manuály ZŠ: Lze prosím s MŠMT domluvit zrušení (nařízení?, doporučení?) o nemíchání skupin? Pokud bychom se řídili manuálem, tak naše děti (celkem jich máme v naší prvostupňové škole 70) se nemohou potkat v odpolední družině a nemůžeme ani znovu otevřít volnočasové kroužky (kam mají přístup jen děti ze školy). Ty samé děti z oddělených skupin mohou navštívit kroužky v DDM, Skauta, ZUŠ, kde se potkají s dětmi z jiných škol, tříd a obcí, tj s dětmi z mnoha jiných 15 členných skupin. Smysluplný důvod, proč nemíchání skupin dodržet, tady nevidíme. (Navíc jsou všechny třídy provázané přes sourozence - u nás má polovina dětí ve škole sourozence a všech 5 tříd má tímto vazbu na několik dalších tříd, některé dokonce na všechny).Pokud by MŠMT trvalo na dodržování pravidla o nemíchání skupin, je prosím k tomu postupu nějaké právní zdůvodnění? VBhttps://www.blogger.com/profile/10091985435712417026noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-43444961915446221462020-05-11T02:50:54.985-07:002020-05-11T02:50:54.985-07:00Dobrý den,zdá se mi, že manuál je vytvořen předevš...Dobrý den,<br>zdá se mi, že manuál je vytvořen především pro školy ve velkých městech. Není mi jasné, proč by děti z vesnické školy, která je zasazena v přírodě nemohli v rámci svých skupinových aktivit opustit areál školy. <br>Dále mi není jasné, zda na sociálních zařízeních skutečně musí být jednorázové papírové utěrky, nebo stačí elektrické vysoušeče rukou?satrrahttps://www.blogger.com/profile/14893221984013742003noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-83926003766803922992020-05-10T23:32:43.594-07:002020-05-10T23:32:43.594-07:00K manuálu ZŠ - přijde mi paradoxní, že je ode dneš...K manuálu ZŠ - přijde mi paradoxní, že je ode dneška dovoleno běžně sdružování až 100 lidí i v uzavřených prostorách atd. a ve škole se musíme držet striktně oddělených nemíchaných skupin po 15. Jsme malotřídní škola, celkem máme +- 50 žáků - takže mimo školu se může potkat úplně bez potíží komplet celá škola i s personálem, ale ve škole se nám děti nesmí nejlépe ani vidět... Nevím, proč v případě menších škol, než je těch 100 jedinců, není možné s dětmi jednat tak, jako se může v jiných podmínkách. Nehledě na to, že se děti z jednotlivých skupin potkají odpoledne - jak spontánně venku, tak třeba ve sportovních kroužcích či v ZUŠ - kde je potom smysl jejich separace během dne? S ohledem na to, že ve filozofii školního přístupu máme provázanost jednotlivých ročníků, klademe důraz na dobré školní klima na základě znalosti a kamarádství dětí napříč ročníky, mi přijde fakt postavené na hlavu, že teď jim máme bránit v družení se a izolovat je od sebe... Nešla by udělit "výjimka" školám do 100 žáků - ono by to bylo výrazně jednodušší i s ohledem na odpolední uspořádání "družiny".Petepetahttps://www.blogger.com/profile/03508087345067455409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-19894697172416002952020-05-10T10:51:05.723-07:002020-05-10T10:51:05.723-07:00Pani Jano,nepochopil to NIKDO.Pani Jano,nepochopil to NIKDO.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/13707679630584368366noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-40207615100119186542020-05-10T10:37:04.777-07:002020-05-10T10:37:04.777-07:00Dobry den,chtela bych znat pravni status Manualu. ...Dobry den,chtela bych znat pravni status Manualu. Neni to vyhlaska,neni to zakon,co je to? Je nadrazen Zakoniku prace??? Predpokladam ze ne,uvedene postupy v nich ovsem protireci a popiraji tento Zakonik. Jsem-li pedagog,napr.vychovatel, spadajici do rizikove skupiny,a organizace mi jako JEDINOU MOZNOST navrhne neplacenevolno,protoze dle ni nema pro mne praci v ramci distancni vyuky,podle tohoto Zakoniku prace je to prekazka na strane zamestnavatele a nalezi mi plna prumerna mesicni odmena. Podle Manualu nikoli.... Jak je mozne,ze manual ignoruje Zakonik????Co ma tento pracovnik delat a jakse branit?? Cely Manual je sbirka chaotickych a nedomyslenych rad,temer neproveditelnych v realne skole. CO budou delat cele odpoledne deti v druzine,maji-li dodrzovat bezpecnou vzdalenost? Byl vubec nekdo z tvurcu Manualu nekdy ve škole? O ostatnich organizacnich a bezpecnostnich doporucenich nemluve....Vezmeme-li 150 deti na velke skolni hriste a vymezime-li jim useky,kde si mohou hrat,budou natesnane na nekolika metrech ctverecnych a budou dodrzovat bezpecnou vzalenost...? Skoda slov.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/13707679630584368366noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-44773256819223450942020-05-10T07:12:17.802-07:002020-05-10T07:12:17.802-07:00Plně souhlasím, je zřejmé, že rozhodnutí a doporuč...Plně souhlasím, je zřejmé, že rozhodnutí a doporučení byla vytvořena od stolu, bez znalosti věci, zkrátka slíbili jsme příručku, tak tady ji máte. 😔Unknownhttps://www.blogger.com/profile/03856570427685832162noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-22594519926510539112020-05-10T07:05:26.759-07:002020-05-10T07:05:26.759-07:001. stupeň - 21 tříd - 42 skupin, v celé škole máme...1. stupeň - 21 tříd - 42 skupin, v celé škole máme jen 37 místností a odpoledne v pronájmu ZUŠ, plánovala jsem 20 - 25 skupin, ale ani na tento počet nemám personál, protože učitelky nechám učit na dálku, vychovatelky jsou zároveň asistentkami, musí být max. 2 na skupinu, aby rodiče mohli do práce alespoň mezi 8:00 a 16:00. Pokud by se mohli pedagogové více střídat u jednotlivých skupin (např. 4 OSOBY NA SKUPINU), zvýšíme tím počet skupin a třídní učitelka by viděla VŠECHNY DĚTI alespoň hodinu pár hodin týdně.<br>Proč nemůžeme mimo areál školy na venkovní sportoviště nebo do blízkého parku a vnitrobloku?<br>2. stupeň ZŠ<br>Prosím o umožnění konzultací pro skupinky, podobně jako pro deváťáky.<br>Roušky ve třídách ano, venku ne. A proto potřebujeme alespoň na chvilku s dětmi mimo areál školy na procházku, s menšími rozestupy (stejně si tak odpoledne spolu hrají).<br><br><br>Unknownhttps://www.blogger.com/profile/08779107102152432160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-38717318959726491382020-05-10T06:56:49.212-07:002020-05-10T06:56:49.212-07:00Dobrý dennikde jsem se v manuálu nedočetl jak má š...Dobrý den<br>nikde jsem se v manuálu nedočetl jak má škola postupovat v případě, ze žák který navštívil školu a byl zní odvezen na podezření s koronavirem který u něj bude v zápětí potvrzen testem.To půjdou všichni co s ním přišli do kontaktu do karantény?? Na tohle téma není v manuálu ani zmínka.<br>Proto navrhuji aby všichni zodpovědní pracovníci MŠMT, co vytvořili a schválili tyto manuály povinně nastoupili do škol mezi děti, aby viděli v praxi co vytvořili.komenskýhttps://www.blogger.com/profile/14023337940864642933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-42068595958984888402020-05-10T05:10:06.483-07:002020-05-10T05:10:06.483-07:00Dobrý den,zasílám tyto připomínky:1. Jako venkovsk...Dobrý den,<br>zasílám tyto připomínky:<br>1. Jako venkovská škola máme neřešitelný problém personální - učitelé 1. stupně musí být zároveň ve skupinách a zároveň učit na dálku.<br>2. Problém je absence ranní družiny, kdy ministerstvo nebere v potaz, že na venkově část dětí přijíždí do školy brzy ráno.<br>3. Učitelé jsou v podstatě ponecháni bez ochranných prostředků, absence povinnosti mít roušky je v rozporu s hygienickými opatřeními.<br>4. Totální nesmysl je, že děti nemohou do přírody a musí se zdržovat pouze v areálu školy.<br>5. Stát rezignoval na děti na druhém stupni a žáky 9. ročníku, kteří nedělají přijímací zkoušky na SŠ. Přitom mnoho těchto dětí, respektive jejich rodin výuku na dálku přes snahu školy příliš nezvládá. <br>Petr Šulc, ředitel ZŠ a MŠ DeštnáUnknownhttps://www.blogger.com/profile/13486762691448720885noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-32407064313791917622020-05-10T02:01:53.064-07:002020-05-10T02:01:53.064-07:00Proč nemá určený nižší počet dětí také MŠ? Proč nemá určený nižší počet dětí také MŠ? Unknownhttps://www.blogger.com/profile/11495100802236832883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-23507689589158895532020-05-09T14:49:12.210-07:002020-05-09T14:49:12.210-07:00Nechápu:1. Proč není dovoleno jít s dětmi mimo are...Nechápu:<br>1. Proč není dovoleno jít s dětmi mimo areál školy. Je lepší střídat jednotlivé skupiny na malém pozemku školy než jít do přilehlého lesa, na přilehlou louku (kde bude jen daná skupina) a využít část dopoledne a velkou část odpoledne na čerstvém vzduchu? Obzvláště proto, že od března mnohé děti skoro venku nebyly. Navíc je kdekoli jinde povoleno shromáždění mnohem více než 15 osob.<br>2. Proč není povolen tělocvik, když jinak je povoleno sportovat v mnohem větší skupině, navíc bez roušky. Většina dětí se od března nehýbala a opravdu to potřebují.<br>3. Proč by nešlo i na 1. stupni existovat bez roušky, vzhledem k tomu, že děti na 1. stupni nejsou schopné ji používat tak, aby byly zachovány zásady hygienického používání roušek. Zároveň vzhledem k tomu, že v té době je povoleno kontaktně bez roušky sportovat mnohem většímu množství lidí, než je skupina 15 dětí. Z nošení roušky se tak stává jen pravidlo pro pravidlo, ne pravidlo s nějakým významem.<br>Pozn.: Nikde v okolí není žádný nakažený.<br>Z mého pohledu by dávalo smysl buď otevřít školy v běžném provozu nebo je nechat zavřené.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/16235708067093848835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-88156368871424143242020-05-09T03:16:37.017-07:002020-05-09T03:16:37.017-07:00Webovky k "Pokynu HUMBERTO", který vydal...Webovky k "Pokynu HUMBERTO", který vydalo MŠMT ohledně provozu škol během pandemie, viz https://ministerstvo-skolstvi-mimo-realitu.webnode.cz/Igor Sloukahttps://www.blogger.com/profile/00795474642579734464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-15811374761531674252020-05-09T00:54:20.952-07:002020-05-09T00:54:20.952-07:00Celý manuál je velmi podivný. krom všech připomíne...Celý manuál je velmi podivný. krom všech připomínek, které jsem četla mne zaráží - jak se mají velké školky intervalově střídat na zahradě? My jsme osmitřídka s jedním vchodem. Každý, kdo trochu zná organiazci dne ve školce si představí chaos při přechodech ven a zpět. A přitom se nepotkat s další skupinou??Proč nemohou děti do volné přírody? Ještě dobře, že je to pouze doporučení !!<br>Unknownhttps://www.blogger.com/profile/05470845137838071169noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-3427361771090414562020-05-08T23:32:14.820-07:002020-05-08T23:32:14.820-07:00Naprosto se vším jako ředitel ZŠ a MŠ souhlasím.Naprosto se vším jako ředitel ZŠ a MŠ souhlasím.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/05171739842609372027noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3894436258771310175.post-33457737336554855212020-05-08T11:34:50.780-07:002020-05-08T11:34:50.780-07:00Složení skupin je neměnné. Na odpolední "výuk...Složení skupin je neměnné. Na odpolední "výuku" nelze při nižším počtu žáků skupiny slučovat. Zároveň však odpoledne mohou žáci do DDM, ZUŠ, teda jiných kolektivů. To už nevadí?Unknownhttps://www.blogger.com/profile/14626916866393483426noreply@blogger.com