Začátkem listopadu začali učitelé dostávat nové platové výměry. Některým byl zároveň se zvýšením tarifního platu o 15 % snížena některá nadtarifní složka platu. 14. listopadu vytvořila Pedagogická komora anketu, aby zmapovala rozsah tohoto problému. Z ní vyplynulo, že se snížení některé nadtarifní složky platu týká 5 % respondentů. 22 % učitelů přitom uvedlo, že žádné osobní ohodnocení už řadu let nepobírají. Pedagogická komora upozornila na to, že snižování osobního ohodnocení, ke kterému v několika případech došlo, je nezákonné, a doporučila dotčeným učitelům situaci řešit s vedením školy, v nejzazším případě se obrátit na inspektorát práce.
Více informací naleznete v naší tiskové zprávě.
Následně se vedení Pedagogické komory pokusilo zjistit, proč dochází ke snižování nenárokových složek platu. Získali jsme nejprve neoficiální popis situace a následně celé znění dopisu, který obdrželi ředitelé škol v jednom kraji. V dopise jsou nepřímo naváděni k tomu, aby snižovali osobní příplatek zaměstnancům, protože kraj obdržel o 1,3 % méně na navýšení tarifů, než měl od ministerstva školství dostat. Celý dopis je na webu pedagogicke.info.
Radek Sárközi z Pedagogické komory oslovil jednotlivé odbory školství krajských úřadů, aby se k situaci vyjádřily. Zevrubnou odpověď zaslal Liberecký kraj. Píše v ní, že školám chybějící finanční prostředky dorovná. Další kraj přeposlal oficiální vyjádření z MŠMT, ze kterého vyplývá, že původně měly kraje dostat mnohem méně, ale po jejich protestu ministerstvo školství vše přepočítalo a prostředky navýšilo. Ani to ovšem na 100% pokrytí navýšení tarifních platů nestačilo.
Nejnovější informaci k této situaci přinesl web Česká škola. MŠMT v něm popisuje situaci a doporučuje ředitelům snižovat zaměstnancům místo osobního příplatku raději odměny. Pedagogická komora považuje toto doporučení za absurdní. MŠMT mělo pokrýt navýšení tarifních platů na 100 %, nikoliv se z neznámého důvodu snažit ušetřit 25 milionů na úkor učitelů a dalších zaměstnanců škol.
Ministr školství Štech nedodržel slovo o financování zvýšení tarifních platů. Kraje, ředitelé a učitelé jsou obětí této situace, kterou způsobilo ministerstvo školství. Bohužel se tak děje opakovaně, vždy když dochází k navyšování tarifní části platů. Kraje, ředitelé a učitelé jsou obětí této situace, kterou způsobilo ministerstvo školství. Podrobnější vyjádření naleznete v tiskové zprávě.
Aktuální situaci v jednotlivých krajích postupně mapujeme. Středočeský a Moravskoslezský kraj školám nedorovná chybějící finanční prostředky ze své rozpočtové rezervy na školství, většina krajů chce školám prostředky dorovnat.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
-
Kolega Zbyněk Mašek připravil excelovskou tabulku, která slouží jako pomůcka pro výpočet PHmax základních škol, školních družin a mateřských...
-
Na konci srpna 2019 zveřejnilo MŠMT aktualizovanou verzi Metodického výkladu k odměňování pedagogických pracovníků... V části ohledně 13. pl...
-
Publikujeme vládou schválené znění novely nařízení vlády s novými platovými tabulkami pro pedagogické a nepedagogické pracovníky , které bu...
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/dobsik-skoly-maji-dost-penez-na-rust-tarifu-ucitelu-i-priplatky/1554198
OdpovědětVymazathttp://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/508380/vyssi-platy-nemaji-skrtnout-ucitelum-osobni-priplatky-penez-je-dost-tvrdi-odbory.html
OdpovědětVymazatZdravím, proč se tato informace nedostane do hlavních médií? Proč se tam objevuje pouze to, jak se učitelům navyšují platy a zavádějící průměrné platy ve školství? Pokud by se s touto situací potýkala jakákoliv jiná profese, hned by se to v médiích objevilo... Seškrtání osobních příplatků a odměn hodně sníží oněch 15%... Před volbami se všichni předháněli, jak je třeba zvyšovat učitelům platy, holt, jak ptáčka chytají...
OdpovědětVymazat